Storleksproblem


 

Jag hade tänkt att jag skulle köpa mig nya ”måljeans” för jag har ”krympt ur” de gamla för flera kilo sedan. Jag tänkte då att jag skulle kolla lite vilken storlek som verkade rimlig men det verkar inte helt enkelt.Veckan innan vi började om köpte jag ett par byxor i storlek 40 på KappAhl. De satt jätte bra. Nu är de ”lite” hängiga, okej jag får in armen i dem när jag har dem på mig. Då skulle man ju lätt kunna tro att jag skulle kunna köpa en storlek mindre men icke. Jag är 84 cm runt midjan och 102 runt stussen. Enligt tabellen ovan ska jag ha storlek 44 vilket jag hade innan vi började i vintras.Det är 19 kilo sedan! Vafan? Hur ska man då kunna veta vad som är ett rimligt mål? Ska jag gå ner 20 kilo för att komma in i medium? Är det normalt att väga långt under 50 kilo när man är 170 cm lång? Jag bara undrar.

 

/Susanne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0