Ökad hjärtrytm eller parkeringsvakts idioter.

Jag hörde på radio i går av en personlig tränare att det viktiga för att öka förbränningen är en ökad hjärtrytm 15 minuter om dagen. Det betyder att man ska springa eller så minst en kvart om dan.
Eller så kan man bli riktigt heligt förbannad. Det är mycket enklare när man till exempel ser sånt här.


Vi har fått "gästparkeringar" enligt skylten. Där ska man ha p-klocka. Inget konstigt med det. Vår stackars granne hade ingen och fick fyra lappar á 250 kronor. Jag tyckte lite synd om dem och satte dit min p-klocka och ställde den på åtta helt enligt skylten. Då klarade sig bilen i två veckor. Sedan har någon varit dit och tagit bort böterna och flyttat p-klockan och ställt den på fyra, fortfarande helt enligt skylten. I dag har de fått böter igen! Var på skylten står det hur länge man får stå? Det står faktiskt bara att man måste ha en p-klocka mellan åtta och tjugo varje dag och de har den uppenbarligen. Sånt får i gång hjärtrytmen.

"Chaos, terror, burning, I'm six feet of anger"

/Susanne

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var jag som ändra till fyra. Tänkte inte på det klockan var juh faktist fyra :O

2010-10-02 @ 09:55:43
URL: http://biggestlosetpitea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0