Uppvärmning

Idag har jag och min vapendragare varit på STIL för att ha fått oss iaf ett cykelpass innan domedagen!

Jag provade lite olika tekniker och tror mig ha hittat en bra strategi.

Tiderna tänker jag inte lägga ut men jag orkade i alla fall cyklingen och löpningen efter varandra vilket känns lovande.

Däremot har jag insett att det är relativt korta distanser vi ska tävla på. För att få till ett stort försprång kommer man behöva hålla betydligt högre hastigheter än sin motståndare, man kan inte lägga sig just snabbare och gnugga på för att låta distansen göra sitt till tidsskillnaden.

En fråga till medtävlande: Kommer vi få prova på maskinerna innan tävlingen börjar? Så man hinner hitta rätt inställningar? Borde inte ta mer än 5-10 min.

Kommentarer
Postat av: Per

Självklart ska vi prova på maskinerna.

Inte minst med tanke på att vi måste göra inställningar i höjd på cyklarna.

Sen kanske man skulle vilja veta vilka knappar man ska trycka på för att löpbandet ska börja rulla.

(Bara så att man inte lutar upp det i 10graders lutning)



Har ni fixat era coacher ?

2010-12-02 @ 07:54:50
Postat av: Tomas

ja ja hoppas vi får testa de lite snabbt^^

2010-12-02 @ 10:43:10
Postat av: Sara

Jo jag tror jag har fixat men jag vet inte om min tar sig från lule på söndag:P Kanske får höra med Eva eller Emma om dom kan hjälpa till :)

2010-12-02 @ 10:58:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0