Sleepingmode activated

God kväll bloggudar.
Den här veckan har jag precis som förut talat till er oväntat lite, nu kommer därför en storuppdatering om vad jag gjort.

Måndag:
På kvällen blev det att simma 80 längder och det gick fortare än vanligt, tog kring 55 min denna gång så det märks fortfarande att jag får bättre teknik. En ny kategori av simmare har nu visat sig..Tuttlisor! Som bekant så finns valrossarna, poängterar återigen att det inte har med hur dom ser ut att göra utan det är såna här farkoster som mest far runt och plaskar sen ger ifrån sig nåt brunstläte..

Tuttlisorna känns igen med att deras bikini säkert satt jääättebra i provrummet på H&M men när man slutat prata vid bassängkanten och faktiskt ska blöta håret så inser man att..hmm, det kanske inte är sådär jättepraktiskt att måsta dra upp den där snygga bikinin en gång per längd..och nej, jag överdriver inte. Ett annat kännetecken är hårfärgen, brunett..du vet det nya blonda. Det sista kännetecknet är pojkvännen, givetvis en såndär rippad sak som självklart har dom senaste Billabong surfshortsen. Förmodligen importerade från Thailand men stavningen på dom var ju ungefär rätt!

Nej, jag är inte bitter bara less att måsta ligga bakom dessa tuttlisor istället för att få simma..

Kan även tillägga att tuttlisor med pojkvän påbörjar förspelet redan i bassängen. Eller körde pojkvännen med någon sorts extra belastning när hon låg "under" han och höll i sig runt halsen när han simmade? Som sagt..less! Vidare så fortsatte de i barnbassängen när jag var påväg mot omkl.rummet.

Tisdag:
En seg kväll, hade tänkt ge mig ut på den där milsrundan men jag hade helt enkelt noll tagg så jag tog Sara i handen och gick ut och gick med henne i cirka 50 min vilket var riktigt härligt. Bra väder.
När vi så kom hem så gick jag in i sleepingmode. Jag hamnade på datorn för att sedan gå och lägga mig på Sara's mage medan hon såg tv. Vaknade en timme senare, klockan var då kring halv 10, med en väldigt mysig seckelfläck på Sara's linne :P Sann romantiker kan man allt kalla sig ;) Jag torka bara av mig och sov vidare :)

Onsdag:
I eftermiddag har jag hållt på med en fysikinlämning mellan kl 3 och 7 så efter det förtjänade jag, Johan & och en sömning Sara en pizza! Mums!! Kan väl även tillägga att jag inte sov fram till tre utan började plugga runt halv 9.
En god kebabpizza blev det, orientdressing utlagd som ett kryss över den och den var uppskuren i 4 perfekta bitar så ätandet gick i lagom takt med jämnt tempo. Toppbetyg!

Nu känner jag att sängen börjar locka igen och jag har börjat gå in i något slags äta sova plugga mönster. Det kommer jag förhoppningsvis ur i helgen för jag är ruggigt nära att vara i fas med skolarbetet nu :P

SKRIVK..R.AMP

MV

E,.I,......

Kommentarer
Postat av: Per

Lysande beskrivande inlägg, jag kan verkligen se de där "tuttlisorna" framför mig.



Jag tror att jag har sett typen, fast mer på badstranden än på badhuset.

2010-04-28 @ 21:03:35
Postat av: Erik

Tackar tackar :) Jo, dom är vanligare på badstranden men dom kanske gör någon slags "formkoll" nu på våren? Går i solariet efter badet för att kolla hur linjerna blir? Tränar upp "hårsvinget" efter dom kommer upp ur vattnet för att inte vara ringrostig till sommarn? Framför allt så tränar dom nog upp några klassiska strandfraser, för jag kan inte tänka mig att det finns så extremt mycket att prata om så man inte kan hålla sig mer än 2 längder i stöten utan att stanna och prata?

2010-04-29 @ 07:57:35
Postat av: Per

Fantastiskt insiktsfullt av dig, vi får göra en fullständig analys av detta till sommaren......

Eller nästa gång dom poppar upp på simhallen.

2010-04-29 @ 20:26:33
Postat av: Eva Burman

Gud va duktig du är på att formulera orden, när har du lärt dig detta..... Mycket intressant läsning om badet i Luleå vet dock inte om det är bara där eller om det gäller alla badhus men du kanske sitter inne med nån information där. Hur går det med mammabloggen fått nån sömn inatt eller har du vakat?

2010-05-03 @ 11:59:19
Postat av: Erik

Jag har tyvärr ingen info om det gäller på alla badhus :P Och det är fortsatt spännande i mammaloggen, inga nyheter än :P haha

2010-05-03 @ 19:33:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0