500 kalorier fattigare?

Blev inte direkt en långprommis men det blev en i alla fall. Gick bra i början men ungefär halvägs kndes det som en vägg som kom upp, det var halvstorm och man könde sig precis som i drömmar då man försöker springa men inte kommer sig någon vart. Så jag bestämde mig för att vända och ta samma väg tillbaka vilket är en liten omväg. Snacka om att jag är trött nu. Det blev i alla fall ungefär 7 och halv kilometer på ungefär 115 minuter.


Här är den ungefära sträckan jag gick och enligt Iforms hemsida så ska jag ha brännt ungefär 509 kalorier. Hade jag sprungit istället så hade det blivit 636 kalorier.


Enligt matdagbokens hemsida ska jag ha bränt 513 kalorier så det är ganska likt. Men shit var mycket mer man skulle ha brännt om jag gått 2km/h snabbare: 1197. Känns kanske lite overkill.
Men men jag gick och det gick ju det också. 500 kalorier är juh inte dåligt. :)
Börjar fundera hur mycket det borde bli om jag går 1 mil då :O

Ikväll ska vi till mamma och Per på stugan och hälsa på då Per har fyllt år. Har vi lite tur så får vi kanske lite tårta också. :D

/Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0