Var tog bilen vägen?

Jag behöver i alla fall ingen styrketräning. Först satt jag i en och en halv timme och höll mig panikartat i ratten på vägen hem i går. Dessutom, mitt i snöstormen, bestämde sig han bakom att han skulle åka snål-skjuts på min dragkula. Hur tänker man då?

I morse var det inget trevligt att komma ner till bilen. Den var täckt med en decimeter blötsnö. Det tog drygt en kvart att få fram den under snötäcket. Sedan körde jag fast på parkeringen. Fem minuters gungande fram och tillbaka för att komma mig i väg. Som tur var hade det snöat mindre och mindre ju längre norrut jag kom så jag kom lyckligt fram på jobbet i alla fall, bara 30 minuter senare än tänkt.

Ingen annan träning på två dagar. Först en Älvsbyresa med Tomas cykel, och ”lite” fika i stugan. I går var vi till stan och köpte linfröolja. Sedan fikade vi i gallerian – en blåbärsmuffin blev det. Allt för att få fart på magen. Jag kan inte träna med den här krampen. Rådet de ger på apoteket är att röra på sig mer och äta mer fibrer. Ha, ha, ha, de vet inte mycket.


”Ät inte snö som blivit gul, För snö som är gul är inte kul”

/Susanne

 


Kommentarer
Postat av: Cathrin

Jag hade en "sån" för 3 veckor sedan, men jag har ju inget drag så han försökte komma in i skuffen istället... riktigt obehagligt var det men vi klarade oss med en liten bula i koffertluckan. Gick sämre för snålåkarn som minsann fick halva fronten i bitar =)



Lycka till med "loosandet" kram på er alla.

2010-11-11 @ 12:46:56
Postat av: Sara

haha men mamma inte bra ;P Mitt fika blir minimorötter. :D

Här slutar det då ALDRIG snöa kommer snart inte ta mig ut utanför dörren känns det som :O



Man ska alltid äta gul snö, det kan vara öl ;)

2010-11-11 @ 12:51:05
URL: http://saraj89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0