Livet universum och allting

Insikterna haglar över oss..

Ungdomar förefaller tro att de ska leva för alltid.
När man fått några år på sig att landa från de rosa fluffiga små molnen kommer verkligheten att kasta sig över oss alla med ett enda ohyggligt meddelande.

"Life's a bitch, and then you die" 

Men det får man ju ändå se som det positiva.
Innan man kommer till den insikten har man ju inte en aning om vad som väntar.

Jag menar att ganska precis när man fyller 40 så ploppar magen ut och vågen hoppar på något mystiskt sätt upp 10 kilo, bara över natten....tror jag.
Sen tar det massor av tid att övertyga kroppen om att den faktiskt får lov att klara sig på mindre intag och absolut mindre gott och blandat. D.V.S inga McVarmhållet eller Max plus.
Änglar är demoner, Pizza är en formdödare och Sibylla är en spåkäring.
Skulle inte det räcka .... pjaa... då får man väl ordna en tävling inom familjen.

Tyvärr det är ju den där maten trots allt ganska god.......
Jaa... utom donken då.
Enda tillfällen man ätit där är när man varit överst i fyllan och tappat omdömet fullkomligt.

Även det en insikt som kommer till de flesta när de mognar, dvs sväller i mitten.

Nåja... Nu har jag sågat snabbmaten

Nu ska jag bara gå och duscha så kan jag säga att "My work here is done"

Ha det gott...

/ Per

"Always look on the bright side of life"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0