IKEA !

Man ska väl inte säga att IKEA är ett träningspass egentligen, utom möjligen för tålamodet.
Men idag bar det i alla fall iväg upp dit.
Efter ett skapligt antal timmar promenerandes runt inne i butiken blev det i alla fall klart att packa i bilen.



Efter den packningen blev det ett par andra butiker som förärades med besök av oss.
Sportbutiker, hör och häpna.
Eller, ja sportbutiker... Hmmm...

Stadium och Intersport besöktes och deras skoutbud för löparskor utreddes grundligt.

Men skorna inköptes inte på någon av de butikerna.
Skor köptes på Skopunkten.
Dom har ett uselt utbud på sportskor, men det fanns några stackars skor som skämdes på en hylla.
Huvudorsak att skor inköptes där var priset.
Jag ska ha ett par löparskor eller joggingskor 1 gång.
Därför planerar jag inte att lägga ut 15-16 hundra kronor på ett par skor.
Det verkar ju bara korkat.
Det blir ju inte roligare att springa för att skorna är dyra.

Nåja, sen hittade vi en anna sportbutik som var fantastiska dåligt skyltad, Sporthuset.
Byxor inhandlades där.
Inte jeans direkt, även om jag hade föredragit jeans så blev det träningsbyxor.
Nej jag kommer troligen inte att börja springa i alla fall.
På ytterligare en butik som var lite offside, som jag inte ens minns vad den hette så fanns i alla fall tränings T-shirts. Fast färgutbudet lämnade övrigt att önska, Så vi kanske måste kalla oss för det grå laget ...

Nåja, slutet gott allting gott och det blev ju en liten roadtrip i alla fall.

Noterade att på Shell i Töre är nog största omsättningen för en enskild vara den på Wunderbaum.
Om ni är i Töre någon gång så kolla in i bilarna och ropa högt av förvåning varje gång ni ser en bil som har färre än tre doftgranar, då är ägaren troligen från annan ort.




/ Per

"I'm on the road again"



Kommentarer
Postat av: "novala"

Hej! Just nu har du chansen att vinna ett eget bloggsvar på min blogg! Här är en direktlänk till tävlingen:



http://novala.blogg.se/2010/november/bloggsvarstavling.html



Kram!

2010-11-06 @ 10:32:37
URL: http://novala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0